Rokkaava Rocky Road Glögg maistuu suositulle leivonnaiselle

Pernod Ricard Finland lanseerasi joulusesonkiin perinteistä poikkeavan glögiuutuuden. Maku on saanut inspiraationsa suklaisesta jälkiruokaherkusta, Rocky Roadista ja pilke silmäkulmassa suunniteltu design rikkoo joulun perinteisiä rajoja. ”Halusimme tuoda nykypäivän kokeilunhaluisille kuluttajille jotain uutta ja normaalista valikoimasta poikkeavaa” kertoo Brand Manager Juuli Vekkilä. Glögimausteilla…

Ravintolaruokailun tulevaisuus: arkipäivää ja elämyksiä kalsarigourmesta fine diningiin

Kespron ”Ulkona syömisen tulevaisuus” -tutkimuksen mukaan ravintolaruokailu arkipäiväistyy ja on tulevaisuudessa entistä vahvempi vaihtoehto perinteisen ruokakaupan rinnalla. Ravintoloiden kovenevassa kisassa voittavat ne, jotka pystyvät luomaan ilmiöitä sekä tarjoamaan yksilöllisiä elämyksiä – myös silloin, kun tilataan noutoruokaa kotiin. Lisäksi asiakkaat vaativat ravintoloilta yhä…

Uusi OLVI Jouluolut – kinkun paras kaveri

Olut on vakiinnuttanut asemansa suomalaisten joulupöydissä, sillä peräti 60 % kuluttajista nauttii olutta jouluaterialla. Suosituin oluttyyppi on vaalea lager, jota juodaan etenkin erilaisten kalaruokien kanssa. Kinkun kanssa valitaan useimmiten tumma lager*. Jouluoluet elävöittävät tuotetarjontaa ja tuovat siihen vaihtelua. Olvikin tuo tähän oman…

Voiko Nyhtökauralla oikeasti pelastaa planeetan?

Ruuan ympäristövaikutukset ovat paljon konkereettisemmat kuin ihmiset tulevat ajatelleeksi. Suomalaiset ovat tehneet merkittävän ympäristökampanjan syömällä Nyhtökaura®-tuotteita jo yli kahden vuoden ajan, esimerkkinä vesi: Tähän mennessä olemme säästäneet puhdasta vettä jo yli 10 miljardia litraa. Syömällä jo yhden Nyhtökaura®-aterian säästät 200 litraa vettä…

Kouluruokailukeskustelu kaipaa positiivisia sävyjä

Suomalainen kouluruokailu on ainutlaatuista maailmassa. Suomen lisäksi vain Ruotsissa koululounas tarjotaan maksuttomasti kaikille oppilaille. Kouluateria onkin mitä tärkein sosiaalisen tasa-arvon edistäjä ja yksi koulupäivän kohokohdista. Tasa-arvon näkökulmaa toi esille myös maa-ja metsätalousministeri Jari Leppä kannanotossaan. Hän aikoo käynnistää selvityksen siitä, miten kouluruokaa…

Ravintolamarkkinointi nykyaikana

Ravintoloiden paikallismarkkinointi oli vielä kymmenisen vuotta sitten täysin erilaista kuin nykyään. Vaihtoehtoina nimittäin silloin oli käytännössä laittaa mainos paikallislehteen sekä teettää julisteita paikallisille ilmoitustauluille sekä teettää painossa satoja jollei tuhansia flyereita, joita sitten jaettiin sekä ravintolassa että muualla paikallisesti esim. parkkipaikoilla autoihin.…

FAMILIA VERDE® -TUOTEPERHE LAAJENEE KASVISATERIOILLA

Familia Verde® vastaa kasvisaterioiden kasvavaan kysyntään kahdella uudella tuotteella: Chili con Tofu ja Välimeren kasvisrisotto. Tuotteet ovat lämmittämistä vaille valmiita, ja ne sopivat mainiosti niin kiireiseen arkeen kuin retkievääksi. Familia Verde kasvisateriat ovat täysin uudenlainen tuote Suomen markkinoilla. Ateriat on valmistettu laadukkaista luomuraaka-aineista…

Suomalaisilla vankat salaattiperinteet – minilihapullat yllättivät suosiollaan

Suomalaiset ovat ottaneet oman maun mukaan koottavat salaattiannokset omakseen, nauttien vuosittain noin 4 miljoonaa annosta Picadelin salaattibaareista. Suosituimmat ainesosat Suomessa ovat jo pitkään olleet jäävuorisalaatti, kurkku ja kermainen chilipasta, mutta kärkipaikoille nousee myös broileri eri muodoissa. Listalta löytyy myös yllätyksiä, kuten 14.…

Social Burgerjoint palkittiin Euroopan parhaasta hampurilaisesta

Maailman suurimman katuruokatapahtuma European Street Food Awardsin finaali käytiin Berliinissä lauantaina 29.9. Social Burgerjoint edusti kilpailussa Suomea ja voitti parhaan burgerin sarjassa. Social Burgerjointin burgerit on äänestetty Suomessa kahdessa yleisöäänestyksessä stadin parhaiksi. Nyt Social Burgerjointin burgeri valittiin Euroopan parhaaksi. Voitokkaassa Korean Kimchi…