Suomalainen hyvinvointiyritys Puhdistamo kehitti kaksi uutta luonnollista energiajuomaa yhteistyössä Jare Tiihosen kanssa. Luonnon raaka-aineista valmistettu Natural Energy Drink tulee aluksi yksinoikeudella myyntiin R-kioskille maanantaista 23.3 lähtien. Tiihosen toiveesta kampanja tukee Pelastakaa Lapset ry:n kotimaan lastensuojelutyötä. Jokaisen tuotteen myynnistä ohjataan 5 senttiä Pelastakaa Lapset ry:lle.

Puhdistamo ja Jare Tiihonen näkevät, että Suomessa tarvitaan energiajuomien kulttuurinmuutos. He kokevat tärkeänä, että ihmiset ja varsinkin nuoret löytävät terveellisemmän vaihtoehdon. Puhdistamon juoma sisältää vain luonnollisia ainesosa. Valmistuksessa on käytetty kolmea eri teelaatua. Juomat eivät sisällä sokeria, vaan makeutta tuo steviauute.

Tiihonen halusi, että energiajuomakampanjan avulla tuettaisiin Suomen lasten hyvinvointia. Jokaisesta myydystä Natural Energy Drink -tölkistä ohjataankin 5 senttiä Pelastakaa Lapset ry:n kotimaan lastensuojelutyöhön. Puhdistamo ja Tiihonen ovat päättäneet lahjoittaa Pelastakaa Lapset ry:lle vähintään 75 000 euroa.

”Energiajuomakulttuurin muutoksessa on kyse hyvistä asioista. Sen takia mukaan otettiin myös hyväntekeväisyys. Minulle oli ehdottoman tärkeää, että kampanja tukee samalla lasten hyvinvointia” Tiihonen sanoo. 

Uudet tuotteet tulevat aluksi myyntiin yksinoikeudella R-kioskeihin 23.3. alkaen.

”Olemme R-kioskilla satsanneet voimakkaasti terveelliseen, mukaan otettavaan ruokaan, kuten salaatteihin ja wrappeihin. Hyvinvointia tukevat juomat ja ruoka ovat kioskeissa voimakkaasti kasvava tuoteryhmä ja olemme todella iloisia siitä, että pääsemme tuomaan markkinoille ensimmäisenä yhden vuoden kovimmista tuoteuutuuksista”, R-kioskin tuotepäällikkö Lauri Vatanen iloitsee.

Vatasen mukaan tuoteperhe esiteltiin ensi kertaa R-kioskin väelle Ärräpäivillä Jyväskylässä, ja yhteistyö sai innokkaan vastaanoton R-kioskin kauppiailta. Puhdistamon kaupallinen johtaja Joni Inkinen on tyytyväinen siihen, että uudelle tuotteelle saatiin mahdollisimman laaja ja muun muassa nuoret aikuiset hyvin tavoittava jakelukanava.  

”Meitä yhdistää R-kioskin kanssa halu ohjata ihmisiä terveellisempien ruoka- ja juomavaihtoehtojen pariin. Tiedämme kuitenkin kokemuksesta, että nuoret aikuiset ovat vaativa kohderyhmä, ja terveellisyyden lisäksi maun on oltava ehdottomasti kunnossa”, Inkinen sanoo.

Uutuustuotteesta on saatavissa kaksi eri makuvaihtoehtoa: persikka ja bergamotti. Tuote on sokeriton.