Sanomalehdet ovat olleet olemassa jo yli kahden vuosisadan ajan. Ihmiset ovatkin lukeneet kaiken kuluttamansa tiedon pitkään vain painetusta paperista. Digitaalisuus ja verkossa luettavat näköis-, verkko-, sekä digilehdet yleistyivät vasta tämän vuosituhannen alussa – ja ovat siis olleet osa tiedon ammentamista kahden vuosikymmenen ajan.

Samoin kuin aikakausi ja sanomalehdet myös mainostaminen ja ilmaisjakelulehdet ovat siirtyneet verkkoon. Esimerkiksi K Supermarket tarjouslehti löytyy netissä vaivattomaan lukuun.

Viime vuosikymmenten aikana niin lehdet kuin mainostaminen ovat siirtyneet digitaaliseen muotoon. Ensimmäiset kotimaiset näköis- ja verkkolehdet saivat digitaalisen muotonsa toisen vuosituhannen alussa. 

Tämän jälkeen verkkojulkaisujen määrä on ollut vain kasvava, joten trendi ei ole ihan heti kääntymässä laskuun. Mainosten lukeminen verkossa on nimittäin yhtä vaivatonta kuin näköislehtienkin.

Saat mainokset käsiisi välittömästi

Mainosten lukeminen verkosta on yhtä helppoa kuin paikallisen sanomalehdenkin. Verkossa olevien mainosten ehdottomana etuutena on niiden ajantasaisuus. Samoin kuin sanomalehdessäkin, saat tiedon välittömästi, eikä sinun tarvitse odottaa uutisten ilmestymistä lehteen seuraavaan päivään saakka. 

Sama periaate toimii myös esimerkiksi Oferlon verkkosivujen kautta olevassa ilmaislehtisten palvelussa. Ilmestyneet mainokset ovat nimittäin heti luettavissa, eikä sinun tarvitse enää odotella Posti-Kustin tai mainostenjakajan ilmestymistä. Pääset selaamaan heti vaikkapa S Market tarjoukset läpi.

Mainokset eivät enää pidättele sinua

Koti ei ole enää ainoa paikka, jossa sinun täytyy mainoksia lukea. Oferlon tarjoaman mainoslehtipalvelun avulla sinun ei enää tarvitse odottaa kotiin saakka lukeaksesi haluamiasi mainoksia. Voit näin ollen ottaa mainosten lukuhetken juuri silloin, kun se sinulle itsellesi parhaiten sopii

Tämä hetki voi hyvinkin olla vaikka kotimatkalla istuessasi raitiovaunussa, junassa tai bussissa. Vaihtoehtoisesti voit myös hyödyntää hissimatkan – tai odottaessasi pääsyä pukuhuoneen saniteettitiloihin. 

Oferlon ansiosta voit helposti tarkistaa eri kauppojen tarjoukset vaikka vielä kaupassa ollessasi. 

Itse mainosten lukeminen tapahtuu myös tuona kyseisellä hetkellä. Koska yömyöhään ei ole välttämättä mukava selata rapisevaa mainospostia sängyssä muiden samassa taloudessa asuvien henkilöiden unen saannin vuoksi, voit tarkistaa haluamasi kaupan mainokset kätevästi ja äänettömästi omalla matkapuhelimella tai tabletilla.

Sinä päätät mitä mainoksia haluat lukea

Oferlo-palvelun ansiosta voit helposti lukea juuri niiden kauppojen tarjouslehtisiä, joita itse haluat. Sinun ei myöskään tarvitse surkutella sitä, etteikö mainostenjakaja olisi tuonut sinulle kaikkien niiden liikkeiden mainoksia, joiden tarjoukset olisit halunnut vastaanottaa. Pystyt nimittäin helposti tarkastamaan ne Oferlon verkkosivujen kautta.

Palvelun avulla voit personoida oman mainospostin juuri sellaiseksi, kun haluat. Vaikka päättäisitkin vastaanottaa vain tiettyjen yritysten mainospostia, sinun on kuitenkin mahdollista lukea halutessasi niidenkin yritysten ilmaislehtiset, jotka ovat jääneet oman personoinnin ulkopuolelle.

Mainospostin personointi onnistuu Oferlon verkkosivuilla heti rekisteröinnin jälkeen, jonka voi suorittaa antamalla palveluun sähköpostiosoitteesi. Voit myös rekisteröityä palveluun vaivattomasti Facebook-tilin avulla. 

Voit suodattaa ja kategorisoida mainoksia

Personoinnin lisäksi palvelussa on mahdollista niin ikään selata juuri niiden yritysten mainoksia, joita haluat lukea. Oferlossa on nimittäin mahdollista hakea haluamasi yrityksen ilmaisjakelulehtiset nimen perusteella. Tämä on kätevää esimerkiksi silloin, kun olet menossa Prismaan kauppaan, niin voit tarkistaa mainokset valmiiksi.

Oferlossa onnistuu myös palvelussa olevien kauppojen ja liikkeiden kategorisointi sen perusteella, minkälaista kulutustavaraa tai palvelua haluat etsiä. Tällöin Oferlo näyttää sinulle kyseisten liikkeiden viimeisimmät tarjoukset. 

Esimerkiksi, jos olohuoneeseen pitää saada uusi sohvapöytä rikkoutuneen tilalle, voit suodattaa mainosnäkymää siten, että näet vain huonekaluja tarjoavien liikkeiden uusimmat tarjoukset.

Mainosten lukemisen uusi aikakausi on nyt alkanut

Ihmiset haluavat nykyisin vastaanottaa tiedon mahdollisimman helposti ja aikaa säästäen. Tällöin myös vastaanotettavien asioiden pitää muuttua. 

Näin on myös käynyt, kun perinteinen printtimedia on siirtynyt verkkoon. Verkkoon tulemisen myötä niin tavallisten sanomalehtien luku kuin mainosten katsominen on tehty kuluttajille helpoksi osaksi arkea.