Maailman suurimman katuruokatapahtuma European Street Food Awardsin finaali käytiin Berliinissä lauantaina 29.9. Social Burgerjoint edusti kilpailussa Suomea ja voitti parhaan burgerin sarjassa.

Social Burgerjointin burgerit on äänestetty Suomessa kahdessa yleisöäänestyksessä stadin parhaiksi. Nyt Social Burgerjointin burgeri valittiin Euroopan parhaaksi. Voitokkaassa Korean Kimchi Burger -kilpailuburgerissa oli täytteinä mausteikkaita kimchi-kasviksia, seesamimajoneesia, Mibrasa-hiiligrillissä paistettu pihvi, bulgogia ja seesami-korianteri-kurkkuja.

”Kilpailussa oli kova taso. Voittoa lähdettiin kuitenkin hakemaan, koska burgerimme on ainutlaatuinen ja sen makumaailma hiottu huippuunsa – kuten kaikissa burgereissamme. Olemme ylpeitä, että Euroopan paras burger tulee Suomesta”, Social Burgerjointin luova johtaja ja The Burgermeister Mika Tuomonen sanoo.

Social Burgerjoint -ravintolayhteisön pohjana ovat vastuullisesti tuotetuista, laadukkaista raaka-aineista käsityönä tehdyt hampurilaiset, jotka paistetaan Mibrasa-puuhiiligrillissä. Ruokalistalla on kasvis- ja vegaanivaihtoehdot.

Katuruokailmiö on kasvanut Euroopassa suureksi. European Street Food Awardsin tarkoitus on kehittää katuruokakulttuuria ja palkita huipputoimijoita. Kilpailua on järjestetty jo useita vuosia. Finalisteja oli tänä vuonna kuudestatoista eri maasta, muun muassa Ruotsista, Italiasta ja Britanniasta. Loppukilpailu käytiin Berliinissä lauantaina 29.9.

Social Burgerjointin alku on katuruuassa. Social Food -ruokarekka alkoi kiertää tapahtumissa jo vuonna 2013. Tänä kesänä ruokarekka oli toiminnassa useilla festareilla, esimerkiksi Flow-festivaaleilla.

Social Burgerjoint on osa Kotipizza Groupia. Social Burgerjointilla on tällä hetkellä Helsingissä kolme ravintolaa, joista uusin avattiin kauppakeskus Rediin.