Vuosittaisessa Pikaruoka- ja kahvilaketjut -tutkimuksessa selvitetään suomalaiskuluttajien mielipiteitä pikaruokaketjuista. Subway®, joka juhlii tänä vuonna 20-vuotista taivaltaan Suomessa, saavutti kyselyn ykkössijan 21 ketjun joukosta.

Subway® on valittu jälleen Suomen parhaaksi pikaruokaketjuksi Taloustutkimuksen syksyllä 2019 teettämässä tutkimuksessa. Tunnustus on Subwaylle® peräti kymmenes vuosittain toteutettavassa selvityksessä vuoden 2007 jälkeen. Taloustutkimus Oy toteutti kyselytutkimuksen syys-lokakuussa 2019 Manner-Suomessa asuville 15–79-vuotiaille. Vastaajia oli yhteensä 2 183.*

Vastauksien pohjalta Subwaylle® muodostui kyselyn paras kokonaisarvosana: 7,86 – asteikolla 4–10. Kokonaismielikuvalla mitattuna koko toimialan keskiarvo oli 7,37. Tämän tuloksen ylitti Subwayn® lisäksi vain kahdeksan muuta ketjua kaikkiaan 21:n joukosta.

“Olemme äärimmäisen ylpeitä tästä tutkimustuloksesta ja kiitollisia kaikille asiakkaillemme. Mieltäni lämmittää erityisesti se, että omistautuneen henkilökuntamme panostus asiakaspalveluun näkyy tässä mielipidemittauksessa. Erityiskiitos tuloksesta kuuluukin yrittäjille ja työntekijöille ympäri Suomea”, iloitsee Subway® Suomen maajohtaja Petteri Lehtimäki.

Tutkimus selvitti suomalaisten mielikuvia muun muassa pikaruokaravintoloiden tuotteiden mausta, valikoiman monipuolisuudesta, tilojen viihtyisyydestä sekä palvelunopeudesta. Subway® vei voiton jopa viidessä kategoriassa: henkilökunnan palveluhalukkuudessa, tuotteiden maussa ja tuoreudessa, palvelunopeudessa sekä ketjun kiinnostavuudessa.

Subwayn myynnissä hurja nousu – kasvoi 8,4 prosenttia vuonna 2019

Mennyt vuosi oli Subwaylle® menestyksekäs monella muullakin saralla: ketjulla oli vuonna 2019 toiminnassa yhteensä 194 ravintolaa. Lisäksi Subway® lanseerasi wrapit osaksi laajaa tuotevalikoimaansa ja kasvatti myyntiään peräti 8,4 prosenttia edellisestä vuodesta.

Vuonna 2019 Subway toteutti Suomessa useita uusia avauksia ja näkyviä kampanjoita, joihin kuuluivat muun muassa vegaanisen tuoteperheen laajentaminen Chickpea Quinoa-Subilla® sekä yhteistyö Temptation Island -realitysarjan ja muusikko Yeboyahin kanssa. Jo aiemmin Suomen Subway® on osallistunut ketjun ensimmäisenä maana festivaaleille omalla kokonaisuudellaan.

Alkanut vuosi on tärkeä merkkipaalu Suomen Subwaylle®. Kesällä tulee kuluneeksi 20 vuotta siitä, kun maailman suurin pikaruokaketju avasi ensimmäisen ravintolansa Suomessa.

Viime syksynä Subwayn® tuoteperheeseen pysyvästi saapuneet wrapit ovat keväällä vahvasti esillä Subway-ravintoloissa. Keskiviikkona 11.3.2020 alkavan kampanjan aikana Subway® lanseeraa wrap-kassin sekä tarjoaa Subcardin® omistaville mahdollisuuden hankkia minkä tahansa wrapin kertaostoksena tarjoushintaan 5,90 euroa.

* Lähde: Taloustutkimus Oy, Suomi tänään 2/2019: Pikaruoka- ja kahvilaketjut -tutkimus. Kohderyhmänä syys-lokakuussa 2019 tehdyssä tutkimuksessa olivat Manner-Suomessa asuvat 15–79-vuotiaat. Yhteensä 2 183 vastaajaa.